Karlstad Triathlon

EDIT: nu har de officiella tiderna kommit

Simning 0:55:54
T1 0:02:34
Cykel 2:37:41
T2 0:01:04
Löpning 2:12:11
5:49:24

Då var årets första triathlon avklarat, körde 11.3 i Karlstad i helgen på en fantastiskt bra bana.

Helgen började med en rekognoseringsrunda på lördag morgon där jag kunde testa cykelbanan ett varv tyvärr så cyklade jag lite fel men det var bra att ha kört banan en gång så att man visste vilka kurvor som var luriga och vart det fanns skador på vägen. Tittade även på löpbanan för att få en känsla över hur den ser ut.

Simbanan kändes lite lång men det är ju lika för alla, Cykelbanan var flack och bra vilket inbjöd till hög fart och det blev det (tyvärr så hade jag problem med min klocka så jag har tyvärr inga tider förrän de officiella tiderna kommer) Löpbanan var även den helt platt vilket inbjöd till hög fart. Tyvärr så blev det ett väderomslag till löpningen solen kom fram och värmen ökade så jag fick lite av en chock av värmen. Jag jobbade mig igenom löpningen utan att göra någon fantastik tid men jag var ändå bara 3 minuter ifrån mitt personliga rekord på distansen och det är jag otroligt nöjd med.

Nu ska jag fokusera på att få ordning på min träning inför nästa tävling som förmodligen blir Tjörn triathlon 11.3 den 27 augusti.

Trötta ben idag men imorgon kör vi igen!!

//J

 

Lämna en kommentar